Tiếng Việt English  
Home Our People Experiences Associations Contact us
Bross & Partners helped Tea Cooperative Association of Nishio successfully register its renowned brand name for matcha as a collective trademark in Vietnam
(Ngày đăng: 2019-10-17)

Bross & Partners helped Tea Cooperative Association of Nishio

successfully register its renowned brand name for matcha as a collective trademark in Vietnam

 

Email: vinh@bross.vn

 

Identity of brand name Nishio Matcha

Source: http://nishiomatcha.jp/nishiomatcha/

The map Japan depicting the area of Nishio under Aichi province. Nishio is the capital of Japanese matcha

Source: http://nishiomatcha.jp/nishiomatcha/

 

Bross & Partners recently advised and represented a Japanese client to successfully register a Japanese matcha renowned brand name "Nishio Matcha" as a collective trademark in Vietnam as indicated below:

 

Collective Mark

 

Reg No./Date of grant

Registrant/Owner

 

Goods

 

Disclaimer Statement[1]

 

 

 

 

 

NISHIO MATCHA

 

 

 

 

 

283985

03/07/2017

Nishio Cha Kyodo Kumiai (Tea Cooperative Association of Nishio) of Shimoyashiki 2-3, Kamimachi, Nishio-shi, Aichi 445-0894, Japan

Nhóm 30: green tea, powdered green tea

The registered collective mark is wholly protected. The verbal element of "Matcha" is not protected separately

 

Unlike ordinary mark and certification mark[2], the distinctiveness of collective mark represents that it is used to distinguish goods, services of members of one collective group from any person or entity who are not members of that collective groupKhác với nhãn hiệu thông thường và cũng khác với nhãn hiệu chứng nhận, nhãn hiệu tập thể có chức năng phân biệt hàng hóa, dịch vụ của các thành viên thuộc một tập thể này với những người khác không phải là thành viên của tập thể đó

 

The difference between a collective mark and a certification mark or a common trademark also manifests in more two important characteristics. Particularly, while a certification mark is not and cannot be used by its owner, then in limited circumstances, the owner of a collective mark may use by itself that collective mark for the purpose of promoting, introducing or promoting the collective mark. Secondly, the ownership of a collective mark, which many people in practice mistakenly think that a registered collective mark is the joint-owned one (jointly owned by all members of the collective group), would belong to only and unique registrant (named on the certificate of registration of collective mark).

 

Bross & Partners has had experience in advising and successfully registered certification marks and collective marks in Vietnam. Should you have any query, please contact us at vinh@bross.vn or 84-903 287 057.

 

Bross & Partners, a renowned and qualified Patent, Design, Trademark and Copyright agent of Vietnam, constantly ranked and recommended by the Managing Intellectual Property (MIP), World Trademark Review (WTR), Legal 500 Asia Pacific, AsiaLaw Profiles, Asia IP and Asian Legal Business, is providing clients all over the world with the reliable, affordable contentious and non-contentious IP services including enforcement, anti-counterfeiting,  litigation regarding trademark, trade name, industrial design, patent, copyright and domain name.

 

 

Bookmark and Share
Relatednews
Đại chiến pháp lý 9 tỷ USD Oracle v. Google, ranh giới xâm phạm phần mềm và bài học cho doanh nghiệp phần mềm Việt
Thẩm quyền xét xử chuyên biệt của Toà sở hữu trí tuệ ở Việt Nam
Strengthening Intellectual Property Protection: A Key Driver for Private Sector Innovation in Vietnam
Vụ Kiện NYT v. OpenAI & Microsoft: Đại chiến pháp lý giữa New York Times và Open AI trong kỷ nguyên trí tuệ nhân tạo
Tăng cường bảo hộ sở hữu trí tuệ: Động lực trọng yếu thúc đẩy doanh nghiệp tư nhân đổi mới sáng tạo
Không phải ai chiếm hữu tên miền cũng là kẻ xấu: Bản án của Tòa án Việt Nam và Quyết định của WIPO Arbitration Center giúp thay đổi góc nhìn về cybersquatting tại Việt Nam
VIỆT NAM LẦN ĐẦU SẼ THÀNH LẬP 2 TÒA ÁN SỞ HỮU TRÍ TUỆ
Mất tên miền quốc tế và biện pháp đòi lại nó bằng khởi kiện UDRP chỉ trong 2 tháng
Xâm phạm nhãn hiệu trên vũ trụ ảo nhìn từ vụ Hermes vs. Mason Rothschild ở tòa án Hoa Kỳ
Thực tiễn giải quyết tranh chấp quyền tác giả ở Việt Nam, UK, Mỹ, EU và Trung Quốc
Cấp quyền nhân vật (merchandising rights) và các khía cạnh pháp lý cần lưu ý cho bên cấp quyền và bên nhận quyền

Newsletter
Guidelines
Doing business in Vietnam
Intellectual Property in Vietnam
International Registrations
Copyright © Bross & Partners All rights reserved.